vineri, 28 august 2009

BRAN-MOECIU-PLATOUL BUCEGI

Am ales sa petrecem cateva zile la munte, in orasul Rasnov. Ne-a convenit locatia in imediata vecinatate a Brasovului, la cativa kilometri de zona Bran-Moeciu si relativ aproape de Sinaia sau Busteni.
In cautarea unei optiuni de cazare, am testat si http://www.turistinfo.ro/ si am avut sansa sa gasim rapid o cazare decenta, la un pret convenabil: 50 RON/noapte camera dubla.
La pensiune proprietarul ne face o primire calduroasa, cu un mic tur al pensiunii, ne indica dotarile de care putem beneficia, dupa care ne lasa sa alegem una dintre cele 4 camere matrimoniale de la etajul al doilea.
In prima zi vizitam Branul. Zona e destul de aglomerata si plina de grupuri de turisti. Dam o tura prin piata de suveniruri, vizitam Muzeul Satului Branean, dupa care ne asezam la o coada destul de lunga pentru a intra in Castelul Bran.
Aglomeratia si inghesuiala in fiecare incapere a castelului e obositoare, insa merita. Constructia este una cu totul deosebita. Te strecori prin culoare inguste, urci scari neterminabile in spirala in conditii de semiintuneric, descoperi tot felul de ascunzatori si cotloane. Intregul castel pare un scut de aparare impotriva unui posibil atac.
Dupa-masa ne indreptam spre Moeciu. Strabatem Moeciu de Jos, iar dupa cativa kilometri buni de-a lungul unui paraias de munte, intram in Moeciu de Sus. Facem o oprire pentru a admira si poza "chisatoarele", un soi de cascade in miniatura, prin care apa adunata intre versanti cade zgomotos in parau.
Pe masura ce ne apropiem de Moeciu de Sus, ne apar in fata muntii Piatra Craiului. Peisajul este unul deosebit. Strabatem drumul ingust, dar foarte bun printre pensiuni cochete, una mai eleganta ca alta. Suntem inconjurati de pajistile verzi, mai sus sunt padurile de brazi. Totul este deosebit de frumos. Petrecem aici cateva ore bune, dupa care ne intoarcem la Rasnov, pentru a incheia ziua cu o plimbare in Poiana Brasov. ne place poiana tocmai din cauza ca e pustie, fara prea multa agitatie.
A doua zi este rezervata Platoului Bucegi. Din Rasnov la Busteni facem mai bine de o ora. Pe DN1 traficul e intens, ca de obicei. Gasim cu mare greutate un loc de parcare (10 RON/zi) si ne asezam la coada pentru a cumpara un bilet la telecabina. Pana sa avem biletul in mana trece mai bine de o ora si jumatate. Pretul destul de maricel de 52 RON un bilet dus-intors nu-i impiedica pe turistii ajunsi aici sa rateze un drum cu telecabina spre platou. In timp ce stam la coada pentru bilete ni se fac oferte din partea localnicilor de a urca cu masinile de teren: nu ne tenteaza asa mult incat sa acceptam. Drumul pana sus este, de altfel si traseu turistic, putand fi strabatut in 2-3 ore, insa nici la asta nu ne incumetam; nu suntem chiar alpinisti.
Intrati in telecabina facem eforturi majore pentru a prinde un loc la geam. Peisajul care este in fata noastra si sub noi e impresionant. In cateva minute suntem sus. Turistii se imprastie repede pe cararile care te duc fie spre Babele, fie spre Sfinx. Altii mai curajosi se incumeta sa aleaga traseul spre Pestera, iar unii aleg traseul spre Caraiman si Monumentul Eroilor.
Desi e o zi calduroasa de august, aici sus e destul de racoare: maxim 10 grade. Soarele e ascuns dupa nori, iar aerul e rece si umed. Petrecem aproape 2 ore aici, dupa care ne asezam la alta coada pentru a cobori cu telecabina in Busteni. E abia ora 16, asa ca facem o plimbare si pana in Sinaina, unde alegem sa vizitam Pelesul. Aici, surpriza: ultimul grup de turisti a intrat deja; castelul se inchide la ora 17, asa ca nu putem intra, asa ca ne ramane sa vizitam curtea interioara.

A treia zi si ultima la munte o rezervam satului Magura. La iesirea din Rasnov ne indreptam spre Zarnesti. Dupa de strabatem intregul oras si suntem pe cale sa ne ratacim, intrucat se lucreaza la drumuri, circulatia e deviata, iar GPS-ul nostru nu vrea sa inteleaga asta, reusim, intr-un final sa gasim drumul spre Magura. Drumul forestier si plin de serpentine pana sus este spectaculos, insa destul de dificil. La un moment dat o vulpe ne taie calea, dupa care dispare in adancul padurii.
Satul este situat la poalele muntilor Piatra Craiului, apartinand de comuna Moeciu. Peisajul este unul pitoresc: muntii cu paduri dese de brazi, dealurile cu pajisti verzi, casele rasfirate in vaile dintre munti, animale care pasc, tarani la coasa sau mirosul de fan proaspat.
Nu ne susprinde ca si aici au ajuns bucurestenii: un cuplu de varsta medie cauta sa cumpere aici o casa de vacanta; se plimba cu un touareg din poarta-n poarta, in cautarea casei din anunt de 60.000Euro.
Trecem prin fata pensiunii in care se filmeaza emisiunea de la PRO TV: Viorel Lis striga-n gura mare ca are nevoie de leustean pentru gatit, facand un show penibil si perturband linistea din zona. poate la Tv o fi aratand mai bine, dar la fata locului este de-a dreptul penibil.
Ne plimbam pe drumul care duce spre satul Pestera; ne-am dori sa ajungem si acolo candva, insa poate cu alta ocazie.
Pe drumul de intoarcere, dupa ce iesim din satul Magura, in apropiere de Zarnesti, facem un mic picnic langa un parau rece de munte, pregatindu-ne pentru cei 200 km care ne asteapta in drumul spre casa.